woensdag 21 december 2016

Overlast katten juridisch

Het grootste assortiment aan ultrasone verjagers tegen katten , op voorraad. De beste kattenverjagers op Beslist. Grootste aanbo de laagste prijzen. Op zoek naar contactgegevens?


Vind ze gemakkelijk en snel via Telefoonboek. Veel van de mensen in de buurt hebben geen tuin, maar hebben wel een kat (of zelfs 2). Die katten gebruiken dan ook onze tuin als kakbak. De overlast van de stront, en stank ergert mij dan ook verschrikkelijk.


Mijn kinderen kunnen niet meer blootvoets in de tuin spelen, of de stront hangt tussen hun tenen. Tja ieder zijn smaak, ik vind het ziek maar hou de overlast dan wel bij jezelf. Als een ander dierenoverlast aangeeft is dat een waarschuwing naar de overlast gever.


Geloof dat mensen de inhoud van overlast , benamingen door elkaar halen om zich te vrijwaren en alsnog door te gaan met de overlast. Zorg voor aangestampte aarde en bodembedekkers, want katten graven hun poep het liefst in. Bedek losse aarde eventueel een poosje met kippengaas. Dat voelt naar aan de pootjes.


Na enige tijd leren de poezen dat de tuin geen geschikte kattenbak is en kan het gaas weer weg. Voor de gezelligheid zijn katten in huis niet meer weg te denken in Nederland. Buiten veroorzaken poezen en katers overlast door te poepen in de tuin (van de buren). Ook vangen ze soms tuinvogels en maken ’s nachts kabaal. Je mag katten geen kwaad doen en zeker geen gif gebruiken, maar je kunt wel maatregelen nemen tegen kattenoverlast.


De rustige woonwijk in Evergem waar ik sinds jaar woon wordt de laatste maanden geteisterd door een plaag katten. Juridisch maakt hij zich schuldig aan diefstal, dan wel beroving. Dat hij het object waarop hij die retentie uitoefent niet in huis kan houden en op een geschikte plaats deponeert staat daar los van. We kunnen ons voorstellen dat dit enorme aantal katten overlast veroorzaakt. De voormaanste reden is over het algemeen de ontlasting die in vele gevallen in jouw tuin wordt gedeponeerd.


Dit geeft stankoverlast en is natuurlijk niet erg hygienisch. Huurovereenkomst Ook van belang is de vraag of er bij de eigenaar van het overlast veroorzakende huisdier sprake is van een koop- of huurwoning. Oke, ff terugkomend op de vraag. Je kunt beter eerst een gesprek (misschien een van de zoveelste gesprekken) met je buren aangaan over het probleem.


Geef je katten de mogelijkheid om ergens hoog te gaan zitten. Katten behouden graag een overzicht, zonder zelf gezien te worden: uitkijktorens of zonneterrassen in eigen tuin kan afdwalen naar daken van de buren voorkomen. Leg aan de randen van de tuin een strook met los zand dat regelmatig los geharkt wordt.


Ruime keuze kattenverjagers. Vergelijken doe je op Beslist. We hebben veel overlast van katten. Ze poepen in het gras en het is een smerige boel.


We kregen een brochure waarin apparaat staat dat gebruik maakt van. Maar, zegt ze wel, uiteindelijk is een kat te allen tijde de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Als je kat voor overlast zorgt, moet jij er iets aan doen. En je kunt katten wel degelijk iets aanleren.


Dat kost tijd en energie, maar het kan wel. Zelf heeft ze haar katten getraind om binnen een rand in haar tuin te blijven. De buurman dient te zorgen dat zijn katten geen overlast. Wij hebben overlast van poep in voor en achter tuin door katten ! Verschil met het speelveld is, dat om overlast te beperken, het speelveld.


Al met al blijkt de eigenaar van de kat juridisch ook geen poot te. Vraag: overlast katten van mijn buren. Hebben we dan wel recht van spreken? Los vliegende duiven poepen op onze ramen.


Mag ik dan ook apparaten gebruiken waar de hele buurt last heeft gaan gebruiken! Met dergelijke pieptonen worden ook jongeren weggejaagd. Dus als iemand katten heeft moet ik oorpijn krijgen? Mijn buren hebben katten , geen problemen mee.


Maar nadat ik mijn tuin schoonmaakte en de ontlasting van de katten moest opruimen en daarna de katten in mijn huiskamer zaten heb ik haar er op aangesproken. Hierop zei ze dat haar katten gewoon buiten moesten kunnen spelen en dat ik dan maar water over ze heen moest gooien. Waar ik het trouwens volstrek mee oneen ben. Ikzelf heb katten en deze blijven binnen of gaan aan een tuigje de tuin in zodat mijn buren geen last hebben van mij genot. Ik kan de kat van de buurman ook wel een kopje kleiner maken, pist en poept ook in mijn tuin, want mijn katten dan weer van slag maakt want het is hun territorium zo niet meer.


Een katteneigenaar heeft dit gemeld bij de Dierenpolitie en deze beweert dat ik in overtreding zou zijn als ik de vangkooi in werkende staat in mijn tuin heb staan. Toen ik nog bij mijn ouders inwoonde hadden we ook katten. Maar hier had niemand last van, omdat deze katten netjes op het (dichtgemaakte) erf bleven. Het heeft niets te maken met “kattenhaters”.


Ik kan mezelf de overlast die mensen van katten hebben goed voorstellen. Heeft u geluidsoverlast van uw buren, zoals harde muziek, gebonk of geschreeuw? Bekijk met wie u de burenoverlast het beste kan bespreken.


Overlast van andersmans katten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.